Omg!! Dagarna flyger iväg 😮 Har snart varit här halva tiden ju! 

Jaha, vad har vi gjort då?
Samma lika, lämna Nicole till bussen på morgon och hämtning på eftermiddan. Lekt lite i parken bredvid skolan.
Det regnar lite till och från om dagarna vilket kan vara skönt för att det blir oftast svalare, typ 26 grader 😆

Den mesta julkänslan iaf jag får är när man möter alla juldekorationer. Man är så van hemma med vinter och mörker lagom till jul och kanske lite snö om vi har tur. Vet inte riktigt om det har kommit någon snö där hemma men jag saknar att julpynta, tända levande ljus.

På väg hem från svenskalektionen i onsdags var det sån trafik så vi beslöt oss för att hänga på SM Aura. Jag gillar att vara där för det är så stort och luftigt, inte lika mycket folk som de andra mall'en. Ville upp till taket och kolla på den dekoration som fanns där. Vi hamnade ännu längre upp, där de har ett jättefint kapell. Det var någon bönestund där och folk kom och gick hela tiden. Vi satte oss en stund men gick runt och kollade vad mer som fanns där uppe. Det fanns högtalaren placerade ut över hela det taket så man kunde höra från kapellet över hela den våningen. Det var rätt mysigt samtidigt som man kunde kolla på utsikten över stan.
Vi åt middag på Mary Grace, jag var vrålhungrig och som vanligt var maten supergod 😋

I fredags var det dags att åka till stranden igen 👐 jippie!! Det är inte så kul här i Manila när man är ledig, om man inte bor i villa och har pool och så blir det lite småtråkigt.
Det blev Puerto galera igen men den resorten hade bokat redan hemma så den hade jag ju sett fram emot jättemycket.
Vi kom till Tribal hill mountain. Det var fantastiskt fint. Utsikten från rummet mot bergen var helt magiskt. Förväntade mig verkligen inte den känslan som jag fick. Barnen älskade det också. Eftersom att resan var tidig och lång så stannade vi kvar på hotellet och hoppade i poolen direkt efter lunch. Det som är bra att komma på en fredag är att de flesta filippinska turisterna inte kommer förrän lördagen så då hade vi typ poolen för oss själva. Det var tre pooler. En barnpool, en bubbelpool och en vanlig. Men med Benjys flytväst kunde han vara precis var han ville och jag kunde i princip luta mig tillbaka. 
Jag doppade mig några gånger men det var mest barnen som badade. Jag var mest efter lugn och frid, natur och frisk luft. Ok, en drink vid poolen också 😂
Jag var helnöjd med resorten. Lite dåligt med wifi men det var skönt att inte ha det också...shit vilken sjukdom det är med det där! Det andra och allra jobbigast var den där superbranta backen från gatan till/från hotellet 😭 värsta bergochdalbanan. Den kommer jag inte att sakna!

Dagen efter var det dags för äventyr som jag bokat, vilket vi inte orkade göra sist.
Efter frukost hämtade chauffören oss och vi åkte till en minikaj där vi tog en båt, bara för oss tre som tog oss till en ännu mindre båt som skulle ta oss runt.
Vi började med underwater cave. Först klättrarman upp för ett litet berg och sen ner i det där grottan. Jag var så imponerad av Benjy som gjorde det där och inget klagomål från någon så de uppskattade det lika mycket som jag 😊
Sen åkte vi till ett snorkling ställe där det fanns massa fiskar som vi fick mata och så jättemusslor. Vi snorklade en stund sen var det dags för lunch så vi åkte till en mysig ö som jag inte minns namnet på där vi beställde lunch och det var många som ville sälja grejer förstås så vi åkte därifrån med halsband och pärlor som souvenirer. 
Filippinsk mat är oftast bäst på såna ställe och det var det den här gången med.
Vi fick smaka på sjöborre 😣 OMG den levde ju fortfarande 😓 den rörde på sig under tiden. Men nu hade jag beställt det så det var bara att köra. Det smakade inga konstigheter, havssalt typ. Barnen smakade också 👏 mina bästa ungar.
Vi skulle åka vidare och bada på två andra stränder men Benjy blev trött så vi åkte hem igen och sov middag alla tre. Tur var det för när vi kom hem så började det spöregna. Det blev lite mörkare sådär mitt på dagen men det var jättemysigt.
Efter vilan så blev det inte riktigt soligt och varmt så vi hängde inne. Barnen på varsin Ipad och jag med min bok.
Senare åkte vi in till "stan" och åt middag på en italiensk restaurang som vi var på sist. Lika gott den här gången också 😊

På söndan åkte vi till en annan strand som med bil tar tio minuter kanske. Den var också lagom folktomt. Det blåste ganska mycket och hotellpersonalen undrade om vi inte tyckte det var kallt. Haha typ fortfarande varmare än svensk sommar! Dock var det mycket vågor och sand som flög in överallt men det stilla emellanåt.
Här hängde vi ett tag och åt lunch på ännu en italiensk restaurang 😂 och åt världens största pizza och sån där sallad som jag brukar göra hemma mm sen var vi tvungna att åka upp till hotellet igen för vår skjuts kom men det var helt ok. Vi vilade lite och sen blev det häng vid poolen tills det blev mörkt. Barnen badade och jag var bredvid med min cocktail och musik 😊

Vi åkte igår efter frukosten hem till stan. Vi ville komma hem lite tidigt och allt gick smidigt och vi kom hem rätt tidigt. Slängde av grejerna på rummet och sen åkte vi och åt på Megamall.
Vrålhungriga ställde vi oss i kö till en buffé där. God mat och efterrätt och många extra kilon 😉
Storhandlade mat och for hem till Ace suites..som Benjy säger.

Idag tisdag började allt som vanligt igen...Måndagen var helgdag, vet inte varför men det skulle vara soft med lite fler helgdagar hemma i Sverige 😆

Nu kommer ett hav av bilder 😜
Buffé restaurangens tjusiga dekoration 

Kommentera

Publiceras ej