Nu har vi lämnat resorten och ö-livet är snart över.

Efter den fartfyllda dagen med utflykter ville vi bara stanna och ta det lugnt. Sola och bada och njuta av lugnet som faktiskt var på resorten.

Vi var less på hotellmaten så på onsdagen åkte vi till "stan" där vi shoppade lite och åt sen lunch på en koreansk restaurang. Vi höll på att bli fast där när det började ösregna och jag tänkte shit, hur ska vi ta oss tillbaka?! En tricycle och hotellskjuts senare så var vi safe.

Det tråkiga med vistelsen var att det ofta var lågvatten (som på bilden längst upp) så det gick inte att bada i havet de gånger som vi faktisk var där så vi tog en liten motorbåt igår efter frukosten och åkte ut till en liten sandö som heter Virgin Island, som nu bytt namn till Isola di Francesco då en vad jag uppfattade som präst, köpt upp ön.

Det var gråt och lite småregnigt hela tiden men vi åkte ut ändå för det sprack ju upp emellanåt. På ön fanns det inget att göra, bara promenera i sanden och bada. Jag är så glad att vi åkte ut, fastän det kom störtskurar några gånger och bra att vi slapp gassande sol. Vi fick en del motion för sanden var täckt av vatten pga lågvattnet (om ni förstår). Det var mycket sjögräs och det fanns små vita fiskar som vi kunde se men inte så mycket mer.
När vi hade kommit så långt ut som det bara gick (och vattnet var nu uppe vid höften så möttes vi av minst 20 sjöstjärnor 😍 ååh så lyriska vi blev. Där bodde de typ 😊
Kunde inte fota ner i vattnet då jag bar på våra väskor och det regnade precis då så man fick vara snabb. Men det var verkligen en upplevelse.
Nicole som är så duktig dök ner och tog upp några så jag och Benjy fick hålla men han vågade inte från början men på väg tillbaka till båten där vi såg en sista vågade han hålla och fota med den. Så stolt han var min bebis 😍
Nu har det börjat åska och regnet öser ner och jag blir lite rädd faktiskt att det ska börja blixtra så vi skyndar oss till båten och helt genomblöta åker vi tillbaks till hotellet och från ovädret. Väl framme sken solen och det var frid och fröjd. Vår sista dag att ligga vid poolen och bara slappa.

Vi gick loss på middagen och Benjy råkade få för mycket glass till efterrätt, jag trodde att han skulle spy men han åt upp allt 😂

I skrivande stund sitter vi på hamnen och väntar på den försenade färjan som ska ta oss tillbaka till Cebu där vi ska spendera en natt och sen flyger till Manila imorgon.

Slutet gott allting gott!