Aaah!!! Lite lathet har även jag här 😂

Längesen jag skrev dagbok, det har vart blandat med mycket och lite att göra.

Ligger nu på en solstol i skuggan på Cordova reef resort. Vi har just ätit god lunch. Benjy har somnat som alltid vid den här tiden och mamma ska också sova en stund. Själv har jag svårt att bara sova sådär, mitt på dagen men det kanske kommer.

Sist jag skrev hade vi varit på den svenska julfirandet i Manila. Dagen efter var det bara segt, gillar verkligen inte att vara i Manila på helgerna om vi inte har planer. Så vi åt frukost på det hotellet som liksom lägenheterna hör till och sen var vi uppe och träna lite på gymmet.
På kvällen var vi uppe och åt middag på hotellets tak med fantastisk utsikt. Maten och drycken var väldigt bra! Bra pris var det också.

Dagen efter åkte vi till Makati för att förnya min och Benjys visum men det var en upplevelse som jag inte orkar minnas (visumen blev inte förlängda). 
Det var även den eftermiddan som tyfonen började dra sig in över oss så det var skönt att vi hade bil och inte några mer planer den dagen. Kan inte minnas när jag sett så mycket regn.
Det fortsatte förstås ett par dagar till, rätt trist för nu var Nicole äntligen ledig och jag hade lite aktiviteter planerat..Well, skönt att det var bara regn som vi fick dras med.

Vi flyttade in i en större lägenhet för att mamma och Emeline skulle komma 💃💃
Trist med regnet som bara föll för att det var kyligare (23-24 grader) nu när vi äntligen hade pool på gården.
Natten då de skulle komma 😍 spöregnade det men det var ingen farlig försening av deras flyg men jag stod där och väntade men ingen syn på dom fick jag! De hade som jag fick en svag känsla av fastnat i gränskontrollen 😬 som tur hade mamma mitt filippinska nummer så de ringde och fett lack (som jag inte varit på länge) gick jag bort kl var typ halv tre på natten. Också en förjävla upplevelse som jag inte orkar återuppleva. Aja slutet var gott iaf och vi var tillbaka i lägenheten vid halv fyra kanske.

Nu var det ju fortfarande den 17e, Emelines födelsedag. Vi sov ett par timmar sen åkte vi bort till Nicoles pappa där de andra fick sova över och där vi skulle ha överraskningskalaset för Emeline. 
Hon var verkligen glad över allt, hon hade önskat sig en Frostkalas så då fick hon det. Med hjälp av de fina bekanta och barnen som vi lärt känna här fick hon en superfin poolkalas. Det bjöds på bland annat varmkorv från Sverige 😁 Det var så populärt.
Födelsedagsfrukost med bland annat Nicoles nanny Beth
En liten tur på High street innan kalaset
Partytime 
Efter kalaset unnade jag och mamma oss en välbehövlig massage innan vi åkte tillbaka till vår lägenhet.

Dagen efter var vi bjudna till våra nyfunna vänners hem i Alabang, en bit bort. Barnen klickar så bra och ville knappt sluta leka dagen innan så det var jättemysigt även idag. Ett tag var vi i deras fina hem, fikade, barnen körde kareoke och lekte medan vi vuxna njöt av den friska luften på baksidan och bara chillade. 
Efter åkte vi till deras country club och bada. Regnet kom lite smått hela tiden men det var ganska varmt ändå så det var mycket trevligt att få vara tillsammans ett par timmar.
Efter lunch och lite bad var det dags att åka hemåt innan den värsta trafiken skulle komma igång men ändå så tog det 2h att komma hem. Nu stannade vi på en mall inte långt ifrån där vi bor och var där några timmar. Hit hade vi inte åkt tidigare. Det slutade med skoköp på en outlet som vi hittade (har inte sett så många faktiskt). Att handla mat slutar också med att vi spenderar timmar i affären. Det finns mycket att hitta som vi inte har hemma i Sverige och då fastnar man.
Väl hemma igen lagade jag korvstroganoff med falukorv som mamma tog med 😋😋 som jag längtat 😆
Efter var det bara att packa om, få ordning på saker för snart åker vi iväg och även flyttar till en annan lägenhet 😂
Finns nu inte mycket att göra för det bara regnar hela tiden. Skittrist att vi missar den här poolen som finns här. Och en mussepark...aja, vad gör man? 
Dagen efter flyttar vi det vi inte kommer att ta med oss på resan till Nicoles pappa och sen går vi och får mani och pedikyr, fikar, shoppar (som vi är bra på 😂) äter middag sen hemåt. Ännu en timme spenderas i trafiken 😩

Morgonen efter åker vi till flygplatsen och till Cebu...så skönt att få slippa den här julkaoset, trafiken som finns i Manila. 
Vi hamnat efter all transporterade till slut på Cordova reef 😥
Jättefint och superrelaxing är det. Stort rum med stora sängar, stort badrum, så här skulle jag kunna ha det 😊
Vi har varit ganska ensamma här i 4 dagar. Så skönt att vi fått ha poolen för oss själva men as we speaking  (writing) så väller det in massa folk från igår så det känns som charter mer än sweet escape som det gjorde innan.

Vi har bara slappat vid poolen och badat. Vi har tagit en paddlebike och åkt till närmaste mall'en  (när vi vart som mest rastlöst). Att komma dit har varit som att aliens landat 😂 Gud så folk tittar på oss haha
En gång tog vi en taxi till Cebu City och käka på mc donalds 😊 

Om vi bara är här på hotellområdet så glömmer man bort att julen är runt hörnet.
På julafton åkte vi till Grand mall och barnen fick välja varsin julklapp. Jag sa att tomten hann hit 😆
På kvällen skulle vi egentligen in till en annan hotell och äta middag där men när barnen hörde att det skulle vara filmvisning på stranden här så ville de hellre ha det.
Det blev en snack middags med minihamburgaren, pommes, pizza, nudlar och så hade hotellet ordnat jättemysig med projektor på stranden, soffor, kuddar och popcornstand. Det var perfekt! De visade Elf men sen drog jag mig till rummet, pallade inte med alla mygg och Emeline mådde inte så bra.
Igår (juldagen) var vi och islandhoppade, det var mammas första gång och första gången hon snorklade. Benjy och Nicole är redan rutinerade och Emeline vill helst inte men fick prova en gång. Sen åkte vi till en annan ö där vi snorklade lite mer och åt lunch. Massor med skaldjur som jag aldrig sett förut eller visste var ätbart. Det blev för mycket med solen och värmen så vi åkte tillbaka till hotellet tidigare än planerat. Skönt när man har en egen rundtur att göra lite som man själv vill.
På väg tillbaka till båten gick vi igenom en liten by, det var intressant att se 😊
På kvällen var det fin julmiddag på hotellet med tre rätters, snarare fem rätters! Det har jättegott och jag åt för mycket som vanligt! Blev en tidig kväll även då. Finns inte mycket att göra på kvällen när man har små barn och är ute i bushen.

Idag har vi som vanligt legat vid poolen sen frukost och ska väl upp snart. Får se vad vi bestämmer oss för.
Blir trött bara av att tänka på/skriva/läsa allt men det är en upplevelse i sig och något som jag ändå inte vill ha ogjort!  
Även om jag kan bli så trött på en del grejer som tex hotellpersonalen så är jag ganska nöjd med resan hit, so far!
Det har varit mycket pusslande och trixande, fattar inte att jag lyckats ibland.
Nu ska jag upp och jag väntar med spänning på att se vad de kommande dagarna har att bjuda på. 

Hoppas att ni haft en härlig jul därhemma 🎅😙❤😍

Kommentera

Publiceras ej