Dag 2
I söndags efter att vi sovit ett par timmar flög vi till Cebu, en av de större öarna. En resa på mindre än 1 timme men jag var rätt less på att flyga kan jag lova.
Tanken på att ligga på stranden eller vid poolen var det som höll mig uppe 😁

Vi sov en natt på Eloisa hotell i stan. Vi var jättenöjda, trots inget fönster på rummet. Jättegullig personal, fint rum.

Åt middag på en lokal BBQ ställe som var ok...frukshaken får högst poäng. Lite spännande att komma nära lokalbefolkningen men också lite småläskigt på natten med trafiken att ta sig tillbaka till hotellet. Vi fick hjälp förstås med att fixa taxi och det är det jag gillar mest med det här landet 😊 De ser på en gång att du är vilse och är snabba att hjälpa till. 

Dag 3
Vi gick upp tidigt måndag morgon (igen) för att äta frukost och hinna iväg till hamnen där vi skulle ta en färja (ännu en resa till paradiset) till ön Bohol. Kom fram till hamnen typ en kvart innan båten skulle åka så det var sån kaos att med barn, bagage hitta sig fram till att köpa biljetter, betala hamnavgift, lämna in bagage. Det var massor med folk i kö överallt och jag trodde aldrig att vi skulle hinna med båten. Fick hjälp som vanligt och till och med gå före i kön på flera ställen för att jag hade lämnat barnen i avgångshallen. Så då uppskattar man verkligen när de inte passar tiderna själva och vi hann med förstås.
Var tvungen att behålla mitt lugn trots dåligt med sömn de senaste dagarna för annars hade jag nog bara satt mig ner och brutit ihop! Hör i mitt huvud hur G säger till mig, det löser sig 😁 Javisst skulle det göra det, vi skulle bara sitta i hamnen och vänta på nästa båt i två och en halvtimme! Med en Benjy som också var less på att resa och tjatade konstant om att jag lovade att han skulle få bada 😂 Ja, nu i efterhand så skrattar jag bara åt tanken.

En båtresa och smidig transfer till hotellet (som ligger nästan längst ut på ön....ja, jag var tvungen 😂) så puh! Äntligen framme! 

Resorten är jättefin. Upp till vårat fina rum som var över förväntan. Balkongen är to die for, (det finns bara två såna rum och jag är så glad att lyckades pricka in en av de). Fixar oss och går ner till poolen, där vi är i flera timmar, äter och dricker drinkar tills solen håller på att gå ner. Knappt någon folk här. Det var värt all den jobbiga resan hit! 

Vi lägger oss tidigt för att man blir helt slut av allt som man varit med om, bad och värmen och sen ska vi upp tidigt dagen efter då vi ska på utflykt 😊


Ps: Jag njuter faktisk av vår resa, Förra inlägget skrev jag på flygplatsen när planet var 1h försenat och just nu sitter jag i vår tour-bil och skriver till och från mellan stoppen.
Benjy har däckat i mitt knä nu på vägen till hotellet.
Vad vi gjort idag får jag berätta sen...känns som att jag måste få smälta ner allt innan.
Hoppas att ni har det bra 😙❤


2 kommentarer

Anonym

27 Oct 2015 11:26

Love your blog and being able to follow your adventures. Enjoy, stay safe and HAVE FUN!!!! Love to you and the kiddos. 😘

Lennie

27 Oct 2015 11:31

Love your blog and being able to follow your adventures. Enjoy, stay safe and HAVE FUN! Love to you and the kiddos. ❤️

Svar: thank you my love 😙 Sending my love to you and your boys 😙❤
Kinderägget

Kommentera

Publiceras ej