Första dagen på resan var jättelång. Den tog i princip slut imorse kl 03.30 efter att ha packat om inför morgondagen och jag äntligen somnade. 
Först en lång resa till Peking där vi mellanlandade i 10 timmar.
Bestämde ganska snabbt att inte spendera den tiden på världens tråkigaste flygplats 😩

Tänkte först besöka den förbjudna staden men det blev Peking zoo istället. Det skulle vara roligare för Benjy. Sagt och gjort och jag ångrar inte en sekund! 

Den var mycket större än jag föreställt mig. Vi såg så många djur, jämfört med hemma där man mest får se dem på skylten.
Mest imponerad var jag av att se de stora björnarna, så nära! vitvalar och en gigantisk lejon. Förväntade mig verkligen inte att se så många stora djur. 
Det var en blandad känsla att se elefanterna, jag älskar ju dem men att se dem där inlåsta, kändes inte alls normalt eller ok.
Det var många djur vi inte hann se för snart var det dags för vår skjuts att köra oss tillbaka till flygplatsen genom Peking trafiken 😬 men både huvud och ben var ganska nöjda. Benjy var jätteduktig att gå men det blev lite gnäll i slutet innan bilen kom. Vi däckade ganska fort i bilen så rätt tacksam för trafiken var man för en gång skull 😁 så hann vi vila lite.

Det fanns verkligen inget att göra tillbaka på flygplatsen. Förutom att shoppa förstås. Inget internet som fungerade så förstå hur boring det var. Och den behövde man verkligen för att kommunicera hem men allt gick bra ändå.

1 kommentarer

nazaret

25 Oct 2015 12:51

Så fint 👌🏾👍🏾 kommer sakna dig sis❤️

Svar: kommer att sakna dig 😙
Kinderägget

Kommentera

Publiceras ej